-25%

FAQ

Det viktigaste med din beställningHur blir jag kund hos vineo?

Efter din första beställning är du automatiskt kund hos Vineo. Du väljer önskade artiklar eller paket och går sedan till kassan. Under denna process kommer du att bli ombedd att ange dina personuppgifter. Efter avslutad beställningsprocess är du automatiskt ny kund hos Vineo.När kan jag beställa? Du kan beställa när som helst på dygnet i vår onlineshop eller genom vår kundtjänst, öppet vardagar mellan 9-16.Finns det ett minsta ordervärde?

Ja minsta antal är 6 flaskor och minsta ordervärde är 900 kr. En order bör också vara i jämna 6 eller 12 tal för att passa emballagen.Kan jag ångra min beställning? Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har konsumenten rätt att ångra en beställning inom 14 dagar från dagen leveransen mottagits. Kunden skall återlämna produkten i ursprungligt skick, vilket innebär att samtliga flaskor skall vara oöppnade. I detta fall står kunden för leveranskostnaden till den centrala mottagningsterminalen i Sverige. Eventuella rabatter, bonuscheckar och de tidigare erlagda fraktkostnaderna ersätts ej.Information kring ångrat köp skall skickas till kundtjanst@vineo.se. Här skall framgå namn och ordernummer. Alternativt kan blanketten på konsumentverkets hemsida användas och skickas digitalt till kundtjanst@vineo.se alternativt per vanlig post. Returnera varorna till:Vineo.se
Sanna Bronell
Bondegatan 25 B Lgh 1402
11633 StockholmTelefon: 010/13 88 215Returtransport till ankomstterminal i Sverige betalas av beställaren/den som returnerar varorna.Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

För betalning erbjuder vi dig följande alternativ: Faktura: Fakturan får du tillsammans med vinerna i paketet.
Kreditkort: Ditt kreditkort debiteras med köpesumman.
Om frakt och leveransHur och när kommer vinet till mig?

Vår logistikpartner Post Nord levererar varan till Sverige och distribueras sedan hem till dig. Leveranstiden är mellan 1-2 veckor beroende på när du beställer och var du bor. Vineo levererar, för närvarande, från lagret i Hamburg 1 gång i veckan. Leveransdagen är fredagar och orderfönstret stänger onsdag kväll samma vecka. Posten kommer att ta kontakt med dig när leveranstillfället närmar sig, så att ni tillsammans kan komma överens om ett leveranstillfälle.Levererar ni till alternativa adresser? Ja, du kan ange fritt om du vill att vinerna levereras till en annan adress eller till en annan person (present?)Hur stor är fraktkostnaden? Du betalar inget extra för frakt till Sverige eller för förpackningen. Kostnaden för hemleverans är 99 kr per order. Vid beställningar av 24 flaskor eller fler levererar vi fraktfritt. Är det lagligt att köpa vin på internet?
Sedan juli 2007 är detta lagligt under förutsättningar att vinet säljs från ett annat EU land och att svensk moms och alkoholskatt betalas. När du beställer hos Vineo.se tar vi självklart ansvar för att moms och alkohol skatt betalas. Vi garanterar också att alla lagar och föreskrifter följs.Måste man registrera sig separat för att få Vineos nyhetsbrev?
En separat registrering behövs inte. Om du har blivit en kund får du brevet automatiskt.
Vad gör jag om jag har glömt lösenordet?
Du kan antingen ringa till Vineos kundtjänst eller fixar du det själv på Vineos hemsida. Där klickar du på texten ”Glömt lösenordet”. Ange din e-post och vi skickar lösenordet till dig.Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Logga in med din e-postadress och lösenord och "ändra data", klart!Finns det katalog att skicka?
Vi har inga papperskataloger.Vineo.se erbjuder tjänster bara på internet Vår ambition är att skapa en effektiv sökfunktion där det är lätt att orientera sig för att hitta det man söker.Feedback och andra frågor
Har du inte hittat ett svar på din fråga eller om du vill att vi ska uppmärksamma något, få beröm för något eller har förslag till förbättringar? Är vi mycket glada om du kontaktar oss direkt.

E-Mail: kundtjanst@vineo.se
Telefon: 010 / 1388215 (Mån-Fre 9-16)
Lär känna din egen smakprofil

Vitt vin Välj smaktyp. Rött vin